ДЕКЛАРУВАННЯ
Відповідно до вимог статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) суб’єкти декларування зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Для подання декларації кожен суб’єкт декларування повинен зареєструватися в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр декларацій) на веб-сайті Національного агентства (режим доступу: https://portal.nazk.gov.ua/) та пройти електронну ідентифікацію за допомогою власного електронного цифрового підпису. Після цього суб’єкт декларування отримує доступ до свого персонального електронного «кабінету» в системі Реєстру декларацій.
Відповідно до статті 52 Закону у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента; у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (у 2017 році – більше 80000 тис грн), зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство.
АЛГОРИТМ ДІЙ СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ ПРИ ПОДАННІ ЕЛЕКТРОННОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ
- У разі відсутності отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП).
- Відкрити сайт НАЗК http://nazk.gov.ua і натиснути клавішу «Задекларуй».
- Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП (для цього потрібно в першому полі обрати з випадаючого списку назву акредитованого центру сертифікації ключів, у другому — обрати файл, що містить приватний ключ, і в третьому полі ввести пароль приватного ключа)
- Натиснути клавішу «Увійти».
- При першій реєстрації в системі увести контактну інформацію (ПІБ, ІПН, е-mail (зареєстрований на українському або міжнародному домені), телефон). На зазначену електронну пошту буде направлено лист від НАЗК. Для підтвердження реєстрації слід перейти за посиланням. Здійснити вхід до системи за допомогою ЕЦП.
- У власному кабінеті в розділі «Мої документи» обрати «Нова декларація».
- Заповнити форму декларації.
- Після заповнення всіх потрібних полів форми документа у правому верхньому куті натиснути клавішу "Подати документ".
- Ознайомитись з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей, підтвердити правильність даних, проставивши відповідну відмітку, натиснути клавішу "Подати документ".
- Підписати документ накладанням на нього власного ЕЦП.
Подання документа до Реєстру підтверджується надсиланням повідомлення на адресу електронної пошти, вказаної під час реєстрації в Реєстрі.
Отримавши зазначене повідомлення, суб’єкт декларування повинен невідкладно, але не пізніше 7 днів з дня подання декларації, перевірити зміст поданого ним документа й у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей у ньому, подати виправлений документ.